Ny grafisk profil
Ny grafisk
profil
Varför gör vi detta?
VTDs grafiska profil ska spegla vilka vi är, vad vi gör och vad vi står för. Syftet är att stärka varumärket, ge igenkänning och skapa vi-känsla.
Filmen nedan ger en introduktion till vår nya visuella identitet, medan avsnitten längre ner ger en mer utförlig beskrivning av delarna som ingår.

Logotyp
Bokstäverna VTD är en förkortning för Västsvensk Tidningsdistribution och bildar vår primära logotyp. Logotypen ska alltid vara svart mot vit bakgrund, alternativt inverterad.
Slogan
Alltid hela vägen.

Färger
Färgerna ska matcha men inte förväxlas med Early Birds färgskala.
Grönt och rost är primära färger, övriga används sekundärt som accenter.
Bilder
Fokus ska vara människor i rörelse på terminal, filial och kontor i såväl stadsmiljö som på landsbygd.
Aa
Typsnitt
Vårt profiltypsnitt är Inter och det ska användas i all vår kommunikation där det är möjligt. I annat fall väljs Arial.
För att framhäva korta och viktiga budskap används vårt profiltypsnitt som stryks över med någon av våra sekundära färger.
Ikoner
De kan användas i allt kommunikationsmaterial, på webbplatsen och i sociala medier.
Ikonerna kan användas i alla våra primära färger – grönt, rost och svart.

Mallar och företagspresentation
Det finns också en företagspresentation framtagen.
Web och sociala medier
Besökaren ska få samma känsla via webbplatsen som när de ser en presentation, annons eller i vårt flöde i sociala medier.
Annonser
Den syftar till att skapa medvetenhet och intresse för oss och vår pakettjänst. Vi vill att läsaren ska välja leverans med Early Birds när de e-handlar.
Dekor av fordon

Frågor och funderingar?
Du är välkommen att kontakta oss på info@vtd.se.
Varför gör vi detta?
Filmen nedan ger en introduktion till vår nya visuella identitet, medan avsnitten längre ner ger en mer utförlig beskrivning av delarna som ingår.

Logotyp
Bokstäverna VTD är en förkortning för Västsvensk Tidningsdistribution och bildar vår primära logotyp. Logotypen ska alltid vara svart mot vit bakgrund, alternativt inverterad.

Slogan
Alltid hela vägen.

Färger
Färgerna ska matcha men inte förväxlas med Early Birds färgskala.
Grönt och rost är primära färger, övriga används sekundärt som accenter.
Bilder
Fokus ska vara människor i rörelse på terminal, filial och kontor i såväl stadsmiljö som på landsbygd.
Typsnitt
Vårt profiltypsnitt är Inter och det ska användas i all vår kommunikation där det är möjligt. I annat fall väljs Arial.
För att framhäva korta och viktiga budskap används vårt profiltypsnitt som stryks över med någon av våra sekundära färger.
Aa
Ikoner
De kan användas i allt kommunikationsmaterial, på webbplatsen och i sociala medier.
Ikonerna kan användas i alla våra primära färger – grönt, rost och svart.

Mallar och företags-presentation
Det finns också en företagspresentation framtagen.
Web och sociala medier
Besökaren ska få samma känsla via webbplatsen som när de ser en presentation, annons eller i vårt flöde i sociala medier.
Annonser
Den syftar till att skapa medvetenhet och intresse för oss och vår pakettjänst. Vi vill att läsaren ska välja leverans med Early Birds när de e-handlar.
Dekor av fordon

Frågor och funderingar?
Du är välkommen att kontakta oss på info@vtd.se.